jueves, 13 de diciembre de 2012

Elx Avantura Campions del XV Raid de Crevillent

Un any més tornem a fer el Raid de Crevillent.
Encara recorde la primera volta que vam fer aquest raid a l'any 1999, quan erem Jose, Ramonin i Vicent. Despres el equip va quedar en Jose (El Moreno), Jose Antonio (El Radical) i Vicent (Raider-O). En aquest raid em participat moltes voltes,..., fins i tot Jose i jo vam fer equip amb Monica al 2008 i vam guanyar en Mixtos,.., però mai en Elite...

Moltes coses ens han passat,.., de quedar-nos fa ja uns quants anys Jose y jo sense el nostre amic El Radical que al 2004 va morir mentres feia un 8000... I em vaig prometre que algún dia guanyaria aquest raid per a dedicar-li-ho, perque son les muntanyes de Crevillent  a on entrenva per anar-se'n d'expedició...

Disabte 15 de Setembre de 2012 i estic a la eixida del Raid de Crevillent, aquesta volta amb Hector Esteve,..., coincideix que es el meu aniversari... "Hector si vols regalar-me alguna cosa, regala'm la victoria" i reiem els dos. Aquesta era la edició més dura amb diferencia el dissabte teniem 10 hores per davant de competició...

10 del matí i donen la eixida en masa (mapa1), agarrem mapa i planifiquem, primera secció una prova a peu, de seguida trobem una itinerari logic i Hector portará la majoria de la orientació, jo faré de "perro ovejero" anant a picar balises i el que faça falta!!!

Anavem picant controls, primer els de més al nord, per a després baixar al poble i fer les proves especials de patines, tir a l'arc i escalada, remutem fins a la meta per a fer el canvi a la segona secció i començar la prova en bici... han passat 3 hores. (Controls a peu, per ordre: 16, 11, 14, 28, 17, 13, 12, 10, 18, 19, 15, 55)

En Crevillent sempre hi han costeres dures amun i avall, muntanya amunt pa intentar no deixar-nos res i tornem a baixar cap al pantà de Crevillent a fer les proves especials de Kayak i tapaforats. Tornem a les bicis i ens toca remuntar-ho tot fins al cim de Crevillent, pegant una volta pa picar més balises, Hector ho fa perfecte en orientació, jo en bici no vaig tant bé com ell, pero li aguante,.., patint clar.... La pujada fins al cim es un infern, costeres que després de 6 hores ja pesan molt en les cames... Controls: 30, 34, 25, 27, 21, 35, 31, 26, 33, 22, 24, 32, 59)

Veiem l'hora i planifiquem deixar algún control per arribar a la tercera secció a temps. Ja estem dalt i veig que poca gent ha arribat, el meu cap comença a treballar per averiguar la nostra posició en la carrera.

Tercera secció (Contrlos a peu: 60, 44, 47, 59) baixem als rappels i pregunte "¿quants equips han passat?" em diuen, vosaltres sou els cuarts". Ostras!!! Anem bé!!! Veig als tercers davant de nosaltres, els que guanyen tots els anys,..., nosaltres a la nostra, anem a la tirolina i de seguida remuntem picant una balisa per anar de nou al cim de Crevillent i arribar a temps al canvi de secció a temps. El altre equip s'ha tirat muntanya avall per intentar picar més balises, error fatal!!! ja s'adonaran compte després.

Arribem dalt i agarrem als dos primers equips que acabaven de remuntar el barranc i havien començat la secció en bici, però jo ya sabia que haviem picat més balises que ells... Cuarta secció, tornem a les bicis a intentar picar totes les balises... Poc després ens trobem als dos equips primers, s'han liat en un control, jo mire el mapa, m'en vaig a tota hostia a picar la balisa, agarrem la bici i ens tirem pista cap avall " a lo suicida" (aixó em diu Hector, que estic boig,..., un poc sí).

Tornem a meta picant totes les balises de la última secció i dins del temps (controls: 58, 61, 52, 51, 54, 53, 42, 55)... hui hem fet 10 hores, calor, esforç i nervis... Estic molt content i els meus calculs em diuen que anem entre els tres primers.

Anem a sopar tota la colla i xarrem del tema, Hector diu que no pot ser, pero jo li dic que pel que havia vist que si, estavem en podium, "ja voras".

Al dia següent abans de la eixida ens acostem pa mirar resultats i efectivament... Primers!!!! I amb diferencia. Hui hi han 2 seccions, i podiem triar quina fer primer. Ara tocaba planificar bé pa fer el minim de punts que no ens llevaram la victoria. I així ho vam fer... Comencem en la prova a peu (controls: 14, 18, 20, 10, 19, 11, 15, 55), eixim forts cap a la prova especial de escalada (important arribar dels primers que després faran cua). Després barranc avall i destrepant per cordes, la prova de sacs i cap a la meta al canvi de secció. Tenim una hora de bici, peró hem calculat que anant a fer la prova especial de espeleo i tornar, es suficient per a guanyar. (controls: 22, 55)

Anem supermotivats, trobem la cova, jo entre a fer la espéleo (fácil) i baixem tranquilets, arribem a meta 20 minuts abans del tancament i les penalitzacions. Ja està fet, acabem de guanyar el Raid de Crevillent, en la edició més dura.

Jo encara no m'ho crec, vuic plorar, vuic reir i li agraisc a Hector que m'haja ajudat a fer realitat un somni. Ja al podium tinc que tirar-le valor per agarrar el micro i fer el que tant havia desitjat, dedicar-li la victoria al meu amic Jose Antonio ("On siga que estés, aquest premi, va per tu, amic").

Si un somni no t'arriba, ves tú a per ell... Gracies Hector, per lluitar al meu costat i aconseguir-ho! 

Video de Youtube del Raid de Crevillent